Något så bra..

2011-07-26 01:18:35
Ikväll har jag kollat på en film som heter My name is Khan! Aldrig har jag känt så starkt inför en film som denna. Den berörde mig från det innersta. Jag grät, jag skrattade och jag tänkte om under många tillfällen i filmen. Jag hoppas alla inspireras på samma sätt som jag har blivit och att alla slutar döma efter utseende, religion och nationalitet och istället lär känna personen som gömmer sig under ytterfasaden.

Handlar om en indisk kille med aspergers syndrom (en form av autism) som växer upp i Indien men sedan flyttar till USA av olika anledningar. Filmen skildrar hans liv och hans kamp, efter den ödesdigra dagen 11 september, för sin "sak" nämligen... jag heter Khan och jag är INTE terrorist!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback