Dagens dilemma

2010-08-22 14:20:02

                  

Dagens dilemma
: Om en tjejs kille har varit otrogen eller liknande, och tjejen som killen varit otrogen med inte visste killen var tillsammans med den där tjejen, varför börjar den tjejen automatiskt att hata den andra tjejen som hennes pojkvän har varit otrogen med ? Varför är det den "andra tjejens" fel? När det egentligen är upp till killen vad han väljer att göra.


Jag tror att många tjejer inte vill inse att deras kille valde att vara otrogen utan skyller gärna på den andra för att kanske minska på smärtan .. eller?! berätta vad ni tycker!

Kommentarer
Postat av: kaxx!

nalta olik..

2010-08-22 @ 14:25:36
Postat av: Bäckman

om ens tjej/kille har varit otrogen så kan den fara så långt in åt hellvette att den inte vet vars den ska sen. den är den som varit otrogen som gjort fel och då får den stå sitt kasst .spela ingen roll hur mkt man älska hon/han dumpa skiten utan tvekan.

2010-08-22 @ 14:26:43
Postat av: jises

inte du som ska ha skiten, är skruvstädet

2010-08-22 @ 14:27:30
Postat av: nickolinaa:)

ja precis som du skrev , killen väljer ju för

det är ju som han som är otrogen eftersom det är han

som redan har en tjej?

och så borde inte tjejen bli arg på den andra , utan på killen som gjorde valet?

fattar du? :)

2010-08-22 @ 14:28:12
URL: http://kanskenicko.blogg.se/
Postat av: !!

word

2010-08-22 @ 14:36:53
Postat av: Moa

Ja du, det där känner jag igen. Men självklart är det ju partnern som har gjort fel. Han hade ett val, men han sket i rätt och fel. och ja.. Jag skulle absolut inte bli sur på tjejen, dock om tjejen vet vem jag är så är det en annan sak, då är det ju dumt av henne också.

2010-08-22 @ 14:40:54
Postat av: asodfjk

så man börjar hata pojkvännen ?

2010-08-22 @ 14:41:29
Postat av: anna

man hade väl inte direkt blivit bästa polers med tjejen han varit med, och förmodligen hade jag ogillat henne ganska rejält efter det... men hade också varit JÄÄÄÄÄVLIGT arg/ledsen/sårad på killen också :)

2010-08-22 @ 15:51:48
URL: http://annaorebecka.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad tror du själv? tänk själv, skulle du tycka om tjejen som legat med din kille???

2010-08-22 @ 16:15:54
Postat av: mica

tänk själv hur det skulle vara, klart man blir förbannad på tjejen oavsett om hon visste eller inte.



+man ska inte ligga med en person som man inte känner så väl att man inte vet om den är tillsammans med någon eller inte.

:)

2010-08-22 @ 17:30:11
URL: http://mmica.blogg.se/
Postat av: Anonym

känner igen det där.....

2010-08-23 @ 11:01:39
Postat av: Rebecca

Haha, berättat av dina egna erfarenheter eller? Snyggt att försöka få lite stöd sådär. Självklart går man väl inte runt och älskar tjejen över att den ligger med sin kille. tänk lite=)

2010-08-23 @ 18:19:56
URL: http://rebeccaahenriksson.blogg.se/
Postat av: Rebecca

sv: det förstår väl jag med. Men det var ju inte det din fråga syftade på.

2010-08-23 @ 21:28:54
Postat av: EMILY

Självfallet är förhållandet (och löfterna om trohet osv) mellan själva paret. Men en tjej som ligger med en upptagen kille beter sig ju ganska smutsigt om du frågar mig i alla fall. Man går med på att vara en del av att såra en annan individ bara för att få knulla. För att sammanfatta det enkelt; Att ligga med upptagna killar är s m u t s i g t. Dock har JAG sett att det finns en tendens för tjejer som är lite attentionwhores och legat med någon som har flickvän så vill de gärna skryta om det, hävda sig och se sig själva som skuldfria.



Om du särar på benen är någon som är upptagen så har du ju inte angripit tjejen personligen (om du inte känner henne) men du visar ju ändå att du inte bryr dig ett dugg om andra människors känslor. Klart att killen bär ansvaret, men att vara en såpass iskall individ att man inte bryr sig om andra är heller inte särskilt uppskattat. Och att gå omkring och skryta inför hela världen att du (eller den det handlar om) fick till det med en upptagen kille är bara patetiskt.

2010-08-24 @ 00:58:19
URL: http://livetenligtemily.blogg.se/
Postat av: Emily

Sv: Har inte påstått du visste dom var tillsammans vid det tillfället heller. Det var inte det du frågade precis som Rebecca uttryckte. Men om du frågar mig så tror jag du är minst lika mycket människa som alla andra, och den dagen du får känslor för någon skulle du nog inte gilla tjejen han låg med heller. Sen tror jag inte bästa grejen för att lägga en sån här sak bakom sig är att gå omkring och berätta det för folk man knappt känner. Det ger ett intryck av att man är rätt stolt över sin bedrift. Nog sagt, adioooooos!

2010-08-24 @ 23:23:32
URL: http://livetenligtemily.blogg.e
Postat av: fråga nån som vet

jag lovar dig emmy - om du visste HUR det kändes skulle du hata "den andra tjejen" också, jag lovar.....

2010-08-25 @ 16:45:14
Postat av: Rebeccahe

WORD UP EMILY!

2010-08-25 @ 22:11:40
URL: http://rebeccaahenriksson.blogg.se/
Postat av: Rasmus Lindh

asså fyfan emily och rebecka.

Emily jag såg upp till dig förut men ni beter er ju som en hög med omogna fittor. jag har inget problem med att kalla er det. jag tappar fan all respekt för dig när du skriver sånt här. jag tror helt och hållet på Emmys sida av storyn och om det så inte var så så har väl du fan inget att göra med det. visst det är din kompis som det hände men tänk efter. hennes pojkvän ljög för en annan tjej och var otrogen med henne. var sur på honom. istället tar hon tillbaka han och går på emmy istället.

hur jävla moget är det. är hon för svag för att våga inse att hennes kille är ett as?

jag vill fan inte ha med dig att göra före du säger förlåt till Emmy, jag skäms.

2010-08-25 @ 22:40:38
URL: http://meschmed.blogg.se/
Postat av: Emily

Men gosh, vem fan har försvarat killen?! Tro mig nog fan är alla jääävligt medvetna om vem som var största idioten i det hela. Ingen har ifrågasatt det? Jag har väl fan aldrig uttryckt min åsikt om honom? Ser ingen som helst jävla anledning att göra det I DEN HÄR BLOGGEN HELLER. Sen Rasmus håll bara käften om hon "bara" tog tillbaka någon eller inte. Hur dom arbetar sig igenom det är ingenting du, jag eller någon annan ska döma. Har heller inte "hoppat" på Emmy, utan hon ställde en fråga och jag tycker jag förklarade rätt bra VARFÖR tjejen också har varit medhjälp till något förjävligt. Och för att klargöra det för icke-läskunniga har jag heller inte påstått hon visste om något?! Shit, hur kom ni in på gymnasiet utan att förstå svenska........



Jag drar mig ur den här diskussionen nu, det har ju gått för långt om till och med min lillebror ska bli indragen i den här snedvridna konversationen där ni verkar misstolka allt jag skriver med flit?! Vill ni diskutera vidare når ni mig på mitt nummer, adiooos!

2010-08-25 @ 23:52:16
Postat av: Anonym

Klart man automatiskt skulle bli störd på tjejen fast egentligen VET man att det är fel. Man har ingen rätt att hata tjejen, fast tråkigt att alla gör det ändå. Ja va tsm med en kille som va med en annan tjej och jag började hatade henne automatiskt men efter ett tag kände jag att jag ändå gjorde fel och hon visste själv att hon gjort fel så jag bad om ursäkt. Ansvaret ligger hos killen, om han kan vara med någon annan så fuck han, de är väl ingen annans ansvar eller problem.



De fittor som sitter här och säger annat är svartsjuka fittor som själva varit med om att deras killar tyvärr valt någon annat

2010-08-26 @ 01:04:00
Postat av: Anonym

Rasmus - eller är hon (som jag känner mycket väl) stark nog för att orka ge den man, trots sveket, älskar en andra chans!

2010-08-26 @ 16:02:27
Postat av: Rasmus

visst, förhållandet behöver inte vara över på grund av att han är otrogen men som jag ser det gjorde emmy ju inget fel och den andra tjejen behöver inte tycka om henne men låt henne för fan va iaf. hon förtjänar inte skiten

2010-08-26 @ 16:34:37
Postat av: Anonym

sant sant rasmus!:) äru emilys lillebror eller vad?

2010-08-27 @ 01:32:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback