JAG UNDRAR..

2012-01-23 22:24:54
Jag ställer mig själv alltid till frågorna:


Varför kan tjejer visa sig så mycket mer känslosamma än killar? Liksom killar har väl också känslor men hur överlever de om de inte pratar om de och visar sårbarhet som tjejer har mycket lättare för. Skulle inte bara känna mig till tröst av att få en liten klapp på axel och höra av vännen ”Eh, ryck upp dig, de blir bättre snart ska du se” Liksom tjejer kan visa sårbar het på en högre nivå, inte i alla fall men i de mesta.




Varför analyserar man så överdrivet mycket som tjej och varför gör inte killar de?Tjejer tror jag kan överanalysera för mycket och gräva ner sig över ”små saker” som killar kan tycka vissa gånger. Dom tänker inte på att vi tjejer kan ta vissa saker och ting för seriöst och går och ältar de för länge, medan killen knappt kommer ihåg de. Vilket kan leda till en massa oreda. Tjejer är nog för brydda i "små saker" och killar för obrydda vissa gånger.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback