3096 DAGAR

2012-01-09 22:25:01


Jag har inte läst många böcker i mitt liv. Men jag har ganska nyss börjat läsa den här boken och jag kan säga att det går inte att slita sig från den. Många har nog hört mycket om den här flickan,vad som hände henne. Här kan ni se en intervju med henne http://svtplay.se/v/2351039/se_hela_natascha_kampusch_intervjun


Den 2 mars 1998 blev tioåriga Natascha Kampusch överfallen och bortförd på väg till skolan. I över åtta år hölls hon inspärrad i ett specialbyggt ljudisolerat källarutrymme hos en man vid namn Wolfgang Priklopil. Fullkomligt utlämnad till förövarens nycker tvingades hon utstå såväl fysisk som psykisk misshandel, utan att veta om hon någonsin skulle bli fri igen. När hon som artonåring slutligen lyckades fly var hennes barndom över

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback