myyys

2009-01-01 23:35:56
HejHej på er, jag kom just från jenny. Vi har set film eller det har varit en tv serie och sen så har vi ätit godis och bara myyst, fast jag förstörde mys stunden där ett tag för jag spilde ut min dricka i jennys säng så alla dricka som sjönk in i hennes madras :] förlåt jenny. Men ifal så såg vi - Habib vad är meningen med livet. Vi såg inte klart hela så vi får se klart den någon annan dag. Imorgon så ska jag och jenny fara till ume och shoppa, klockan 8 på morgonen går bussen så jag tror jag ska palla mig i sängen snart. Kommer hem vid kanske 5 tiden. Men nu ska jag gå och sova puss. Här kommer lite om filmen



Vad är meningen med livet? Att tro på gud? Att spela fotboll? Eller är det bara att hänga nere i centrum och äta pizza? Det här är sånt Habib funderar över. Han är elva år gammal och bor i Alby tillsammans med sin pappa som jobbar nästan jämt, sin mamma som aldrig någonsin tar något på allvar, sin lillasyster Lucia som har konstiga matvanor och sin storebror Tony, som är så korkad att han tror att Europa är ett land och att Belgien är huvudstaden. Tony tror dessutom att Paris är huvudstaden i Spanien. Men det är hon inte alls. Paris är elva år gammal, precis som Habib, och bor två trappor ner i samma höghus. Ibland åker Habib några extra varv med hissen för att bli ensam med Paris men han ser henne aldrig i huset. Kanske åker hon inte hiss? Habib ser henne visserligen i skolan men om två månader börjar sommarlovet och då kommer han inte att se henne lika ofta. Om han inte lyckas fråga chans på henne före det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback